In conditiile institurii starii de urgenta la nivel national si implicit a tuturor restrictiilor care deriva din aceasta, precum si a imprevizibilitatii privind prelungirea crizei generate de coronavirus, cu parere de rau, suntem nevoiti sa luam urmatoarele decizii in ceea ce priveste organizarea evenimentelor din ciclismul de anduranta romanesc:
1. Amanarea evenimentului RO-VELO EPIC TOUR Randonneur pentru vara anului 2021
Organizarea evenimentului RO-VELO EPIC TOUR Randonneur, la cum a fost proiectat, necesita foarte multi pasi, multi dintre acestia presupunand efectuarea de cheltuieli destul de mari. Incepand cu 5 martie suntem cu fiecare zi in intarziere fata de planul privind etapele organizatorice ale evenimentului. Neavand nicio predictibilitate a crizei sus-mentionate, nu putem sa trecem la etapele urmatoare privind organizarea, pentru ca ar insemna fonduri cheltuite, neavand nicio garantie ca evenimentul ar putea sa aiba loc sub o forma sau alta. Cum resursele sunt limitate, iar in caz de forta majora, am fi obligati sa anulam evenimentul, noi trebuie sa returnam taxele de preinscriere deja incasate si care ar sta la baza efectuarii cheltuielilor organizatorice. Nici nu putem sa mai asteptam si sa reluam abia peste una, doua sau trei luni organizarea pentru ca nu vom mai avea timpul necesar pentru ca evenimentul sa se desfasoare in conditii corespunzatoare si acest lucru depinde de foarte multi factori externi care ar trebui implicati din timp. Si dupa cum cei mai multi ati constatat deja cu ocazia evenimentelor pe care le-am organizat de-a lungul anilor, nu suntem oamenii care sa facem lucrurile de mantuaiala. Pentru noi conteaza ca fiecare ciclist sa fie multumit atunci cand participa la evenimentele pe care le organizam.
Taxele de preinscriere deja platite vor fi returnate in procent de 90% (au fost realizate deja unele cheltuieli) sau pot fi reportate pentru acoperirea participarii la urmatoarele evenimente (fiecare dintre ciclistii preinscrisi sunt rugati sa ne anunte pe email – RR@randonneurs.ro – cum procedam cu respectiva taxa platita, iar in cazul retunarii sa ne transmita datele contului bancar).
P.S. Daca totusi criza coronavirus va lua sfarsit mai devreme decat cei mai multi specialisti prognozeaza, inca mai luam in calcul organizarea evenimentului, dar numai in varianta RED, 100% pe cont propriu, fara organizarea vreunui punct de control intermediar, fara etape, fara materiale promotionale, fara echipament dedicat etc.
2. Replanificarea tuturor brevetelor clasice
Astfel, functie de evolutia crizei, vom anunta din timp noul calendar. Speram sa putem organiza toate brevetele clasice de anduranta in lunile de vara. Pana atunci, functie de evolutia restrictiilor privind circulatia pe drumurile publice in perioada urmatoare, vom oferi posibilitatea participarii doar in mod INDIVIDUAL, fara start, sosire si puncte de control organizate la BRM 200, planificat pentru Bucuresti, in data de 4 aprilie 2020. In acest sens urmeaza sa anuntam exact procedura necesara participarii in aceasta varianta (parcurgerea traseului pentru BRM 200 se poate face oricand in perioada 1-30 aprilie).
In aceasta varianta, taxa de participare va fi redusa – pentru cei care au platit deja, va fi dedusa din taxa deja platita, iar pentru cei care vor decide sa se retraga, taxa deja platita le va fi returnata integral intr-un cont bancar, pe care ni-l vor transmite pe email sau va fi reportata pentru participarea la un viitor eveniment).
3. In cazul brevetelor populare, avand in vedere ca 3 evenimente au avut deja loc, am anuntat deja posibilitatea participarii in varianta INDIVIDUAL la cel de-al patrulea, precum si la eventualele brevete ramase restanta pentru unii ciclisti. Aceasta se poate face oricand pana la 31 martie 2020.
4. Pentru seriile Romanian Randonneur Round the Year (RoRRtY) si GRandonneur Round the Year (GRRtY), fiind evenimente cu participare individuala, am decis sa lasam la latitudinea participantilor de a parcurge in continuare brevetele lunare aferente acestora sau sa isi suspende seria pana la aparitia conditiilor necesare de circulatie fara nicio restrictie si in siguranta.
Ca urmare, cei care decid suspendarea acestor serii, ne vor solicita acest lucru pana la sfarsitul fiecarei luni, in care vor decide acest lucru. De exemplu, nu se accepta ca solicitarea sa vina in luna aprilie pentru un brevet nerealizat in luna martie. Decizia trebuie luata totusi din timp si nu doar a urmare a faptului ca cineva nu si-a gasit timp sa parcurga brevetul.
5. Evenimentul FLECHE / TRACE ramane deocamdata planificat pentru perioada 9-10 mai 2020, urmand sa luam o decizie functie de evolutia crizei.
Acest eveniment se organizeaza in mod traditional in preajma Sarbatorii Pastelui, dar avem acceptul Audax Club Parisien pentru situatia actuala sa il replanificam oricand in timpul anului. Vom anunta din timp o astfel de replanificare. Ca urmare, capitanii de echipa vor continua sa ne transmita traseele pentru omologare pana la data limita prevazuta in descrierea evenimentului, respective 17 aprilie 2020. Daca se va desfasura in perioada 9-10 mai 2020, numarul locurilor va ramane limitat la 60.
6. Turele de anduranta SUPER RANDONNEE si SUPER GRANDONNEE, fiind evenimente cu participare individuala, permanente, pot fi parcurse dupa ce drumurile incluse pe traseele respective vor fi deschise.
7. Toate celelalte brevete si ture, clasice sau populare, care sunt permanente si presupun participare individuala, fara un eveniment organizat, pot fi parcurse in continuare, deocamdata fara nicio alta mentiune speciala.
8. Recomandam si reprezentatilor regionali sa ni se alature si sa ia masurile care se cuvin in ceea ce priveste organizarea brevetelor in acest sezon.